dilluns, 2 de juny del 2008

Friqui

Aquest cap de setmana, dues noves paraules han entrat a la meva vida, els líquens i friqui. Mentre que dels líquens en vàrem tenir una classe magistral, el mot friqui em va deixar tot preocupat, de manera que nomes arribar a casa vaig obrir l'enciclopèdia però no hi vaig poder trobar aquesta paraula. La sol·lució: Internet, sort del 2.0!. Lo pitjor de tot es que m'han dit, que en quinze dies em converteixen en un friqui total, i ara mateix, després de llegir això, no se si vull deixar de ser la persona "avorridament normal" que he aconseguit ser! Si veieu que em transformo, si-us plau, aviseu-me. Gràcies.

De Viquipèdia:

Un friqui o fric (de l'anglès, freak, estrany) és una persona obsessionada amb un tema o afició en concret, normalment extravagant, fins al punt de convertir-lo en una forma de vida. Normalment s'ha relacionat sobre tot amb la informàtica, les pel·lícules i sèries de ciència ficció, fantasia i manga, a més del món del còmic; però el terme pot estendre's a qualsevol afició desmesurada. En casos molt extrems, l'aficionat obsessiu compulsiu deixa de ser friqui i evoluciona a gosu.

Des de l'any 2005 s'està estenent per la xarxa la convocatòria de la celebració del Dia de l'Orgull Friqui, amb el 25 de maig com a data de celebració.

Tipologia

  • Anglès: geek. Es refereix també a l'obsessionat per una àrea del saber, com les ciències naturals, la música o la informàtica.
  • Japonès: otaku. A Occident té el significat de "fanàtic del manga o anime", però a Japó es refereix al que està obsessionat amb qualsevol afició. Així, hi ha "anime otaku" o "pasocon otaku" (fanàtic dels ordinadors), per posar-ne dos exemples.

Molta gent es refereix a friqui, fric o freak(de l'anglès) a una persona excèntrica i extravagant. El seu origen és el còmic freak brothers, uns personatges feos, ganduls i beneits. Però la gent ja no es refereix a friqui pensant en freak brothers sino que ho diu a la gent obsesionada amb quolque cosa, i amb aficions extranyes.

Però no tots els friquis segueixen l'estereotip de persona fea antisocial i rara. Hi ha graus. Ser friqui en general no és res dolent(menys a l'extrem) i quasi ningú sap el significat de friqui.

1 comentari:

mchesa ha dit...

be friki, my friend!!!!
jaja!