dimecres, 8 d’abril del 2009

Vanoise 2

Quant Miscel·lanna em va proposar de tornar a la Vanoise, no m'ho vaig pensar dues vegades, malgrat que la ruta que anàvem a fer era gairebé la mateixa que havia fet ara feia dos any. Nomes arribar ja em vaig trobar amb un panorama absolutament diferent, el paisatge era un altre i es que aquest any, també, ha estat excepcional pel que fa a les nevades als Alps, la qual cosa em va fer adonar del encertat de la decisió!.

L'accés al refugi de Prariond, passa pel fons d'aquesta vall, que en cas de perill d'allaus caldrà vorejar per el lloms de la dreta.

Panorama sortint del refugi de Prariond.

Camí del Col de Found des Fours.

Pujant per la gelera de Mean Martin camí del cim del mateix nom
.
L'Albaron des de la Punta de Chatelard.

Arribant a Val d'Isere, ens trobem dues generacions de EMncs, nosaltres que acabàvem de fer mitja volta a la Vanoise i els joves que començaven la seva segona mitat per a completar tota la volta a la Vanoise.


La ruta:
Val d'Isere - Ref- Prariond
- Coll i gelera del marron(*)
Ref. Prariond - Ref. Found des Fours
- Pointe de Found des Fours
Ref. Found des Fours - Ref. de la Femma
- Pointe de Mean Martin
- Pointe de Chatelard
Ref. de la Femma - Val d'Isere
- Col du ors

(Els ski-machines, van fer mes cims, puntes i bonys, però això, ja es una altra historia)

Fotos Vanoise Miscel·lanna: le Fornet - Ref. Prariond - Pointe du Gros Caval
Fotos Vanoise Miscel·lanna: Ref. Prariond-Pointe des Fours-Ref. Fond des Fours
Fotos Vanoise Miscel·lanna: Ref. Fond des Fours- Méan Martin-Ref. de Femma
Fotos Vanoise Miscel·lanna: Ref. de Femma-Pointe Nord-Est de Châtelard
Fotos Vanoise Miscel·lanna: Ref. de Femma - coll des Barmes de l'Ours-Val d'Isere