dissabte, 28 de novembre del 2009

Unitat d'Aran i la N230 al 2003 (!)

dijous, 23 / gener / 2003

Proposta entà milhorar era N-230, presentada en Parlament.
A LA MESA DEL PARLAMENT

Francesc Boya i Alòs, Antoni Siurana i Zaragoza, Marta Camps i Torrents, Ramon Vilalta i Oliva, Joaquim Llena i Cortina, diputats del Grup Socialista Ciutadans pel Canvi, fent ús d’allò que es preveu en els articles 134 i 135 del Reglament de la Cambra, presenten per a la seva tramitació davant del Ple la següent proposició no de Llei.


La carretera nacional 230 entre Lleida i la frontera francesa per la Vall d’Aran té una intensitat de tràfic de 3.000 vehicles diaris dels quals uns 400 són vehicles de gran tonatge. Aquesta carretera és un dels principals eixos d’unió de Catalunya amb la resta d’Europa, sent l’eix vertebrador d’una important franja de territori que s’articula des de la comarca de la Ribera, passant per la ciutat de Lleida, la franja d’Aragó i les comarques de l’Alta Ribagorça i l’Aran.

Aquesta situació estratègica de la N/230 reclama una especial atenció per aquest eix viari que actualment es troba amb greus deficiències estructurals i de manteniment. Unes circumstàncies que, amb l’increment del trànsit de camions, han incrementat el nombre d’accidents i d’incidències greus en la circulació per aquesta via.

Actualment el Govern de l’Estat té en estudi el traçat d’una autovia que substituirà l’actual traçat de la N/ 230. Aquest projecte però es troba contestat per diferents institucions i segments de població que, si bé reclamen una millora de l’actual traçat, alerten de l’impacte negatiu que una infraestructura d’aquestes característiques pot tenir en la fragilitat ambiental dels territoris de la Ribagorça i l’Aran.

Fou amb motiu d’aquesta preocupació que els alcaldes dels municipis concernits per aquesta carretera van signar a Lleida el dia 6 de novembre del 2002, una declaració conjunta anomenada: Declaració de Lleida.
Atenent a l’interès que aquest eix viari té per al conjunt de Catalunya i a les demandes del territori expressades en aquesta declaració de Lleida.

Els diputats sotasignants presentem la següent proposició no de Llei:


PROPOSICIÓ NO DE LLEI


El Parlament de Catalunya insta al Govern de la Generalitat a:

Sol•licitar al Ministeri de Foment :

1. Que mentre no es concreti la solució definitiva a l’actual traçat de la N-230, es fan necessàries diverses obres de condicionament i de millora de la seguretat vial:

- La supressió immediata i urgent dels punts negres de la N-230 de major sinistralitat.
- Millores del paviment en els trams deteriorats de la N-230.
- Millorar la senyalització de la carretera, amb senyalització semafòrica al seu pas pels nuclis urbans i, en el seu cas, la construcció de rotondes en les cruïlles més perilloses.

2. La ràpida conclusió de l’estudi informatiu de conversió de la carretera N-230 en una via moderna que permeti el trànsit amb seguretat i respecti els valors mediambientals.

3. Considerar aquesta via com un projecte comú i prioritari de la Generalitat de Catalunya i la Diputació General d’Aragó.

4. Respectar els acords de les administracions territorials que, com és el cas del Conselh Generau d’Aran, han consensuat un traçat i un model de via que pugui integrar-se en el paisatge amb costos ambientals i econòmics raonables.

7. L’habilitació dels crèdits pressupostaris necessaris per fer efectives aquestes millores de manera immediat.