dijous, 11 de juny del 2009

Alliberar un telèfon mòbil.

Actualment molts de nosaltres tenim aparells de telefonia mòbil que han estat restringits a un sol operador per que aquest ens l'ha subvencionat. La llei obliga al operador, un cop acabat el temps de permanència que hàgim firmat al rebre l'aparell, a facilitar-nos els codis per tal d'alliberar el telèfon mòbil i així poder-los fer servir amb d'altres operadors, cosa molt interessant quan sortim de viatge al estranger i no volem anar carregats amb dos telèfons ni fer servir els serveis de roaming... Seguint una mica el meu activisme autoimposat per entendre tot això dels operadors, em vaig proposar alliberar telèfons de les diferents operadores.

Vodafone: Després de trucar al servei d'atenció al client, en nomes 5 minuts ja tenia l'aparell alliberat.

Movistar: Ja porto mes de 5 setmanes, i encara no tinc els codis. Això si, m'han obert un expedient per l'incidència i he rebut varis sms. Jo he fet mes de 15 trucades i ells encara no s'han dignat tornar-me'n ni una. Ara els he amenaçat en fer una portabilitat.

Orange. De moment no tinc cap aparell bloquejat amb un contracte o targeta en vigor. En tens un i ho provem?

12 comentaris:

Berta ha dit...

que fort.....una cosa que vodafone ho fa amb un moment....

els meus avis tenen targeta d'orange. Si vols ho provem! Jo havia sigut d'amena, però em vaig passar a movistar i realment hi estic a disgust total!

una curiositat (que de fet ara m'ha fet gràcia explicar-te): avui la meva mare ha estat a punt de morir......li ha caigut una tortuga gegant des d'un pis del carrer Nicaragua....a menys d'un metre.......hauria estat una mort ben trista......curiós, no?

Jordi O ha dit...

Berta, Que fort lo de la teva mare, no?

Doncs es qüestió de provar-ho. Ho pots fer tu mateixa trucant al 1414 de Orange. Truca des de un segon telefon i així pots introduir el codi i comprovar al moment si et funciona l'alliberament.

Jo ja fa uns mesos estic provant simyo.es que funciona amb Orange i n'estic força content, el que no se massa es com funciona per les muntanyes i això em frena a cara deixar Movistar definitivament.

Ja me diràs que tal t'anat!

Berta ha dit...

molt bé, ja et diré si ha funcionat...

tema tortuga és increïble! sort que només ha estat un ensurt :)

Jordi O ha dit...

divendres. 3 trucades més i 45 minuts més de telefon. El meu expedient depèn d'una única persona, i clar poder contactar amb ella es gairebé impossible. Gracies a la amabilitat del 609 català, (oblideu-vos de la versió castissa) he aconseguit que em truquessin, però ha estat just quan jo tenia la línia ocupada durant no mes de 3 minuts! Increïble!
Quant he tornat la trucada, ja no quedava ningú al departament. (2 hores abans d'acabar l'horari d'atenció al public).

Anònim ha dit...

Hola Jordi! Jo utilitzo Movistar per la telefonia mòbil normal i Simyo per la connexió a internet via telefonia mòbil. Bàsicament Simyo utilitza la xarxa d'Orange que és equivalent a la de Movistar en zones molt civilitzades, però inferior en zones de muntanya. En 3G fins i tot he tingut problemes a Puigcerdà, però cap durant el trajecte en tren de la RENFE de Terrassa a BCN. Al web de Simyo tenen uns mapes de cobertura sobre GoogleMap de tot l'estat i es pot veure que les muntanyes estan bastant a les fosques.

Anònim ha dit...

Hola Jordi,
Pots explicar-me millor l'alliberació de mobils. Per què dius que ens aniria bé per sortir a l'estranger. Jo ara marxo a Senegal i encara no séquin mitjà tècnic m'emporto.
Una resposta, por favor.....
Tere

Jordi O ha dit...

minobaviatger (miquel), doncs fas igual que jo, nomes que a mes, totes les trucades en roaming i especialment quant estic a Andorra, les faig per Simyo, ja que son sensiblement mes barates.
Bons viatges!

Tere,
Alliberar un telefon significa que aquest aparell ja el podrem fer servir amb qualsevol operador de telefonia, sempre i quan tinguem la targeta SIM corresponent. Quan estem varis dies als estranger i ens interessa estar amb contacte amb els nostres companys, podem comprar una targeta prepagament d'alguna operadora local, i així ens estalviem el cost de fer trucades internacionals per parlar amb algú que està al nostre costat. Naturalment, si volem parlar amb els de casa, ens caldrà inserir la targeta del nostre operador nacional, tot i que res ens priva de fer-les amb la targeta del país a on estem. Tot es qüestió de saber que ens cobra cada u.
Senegal està considerat com una "excepció", així que les tarifes son de les mes cares. Aqui trobaràs les tarifes de Simyo que es la que faig servir jo si estic pocs dies fora: http://www.simyo.es/documentos/Roaming_simyo.pdf
Espero haver aclarit els teus dubtes!

Tere Abellan ha dit...

MOLTES GRÀCIES!!!

Anònim ha dit...

Facebook
Joan Font el 11 juny a les 23:08
Jordi, ets un motivat.

Jordi O ha dit...

Facebook
Jordi Ossó el 11 juny a les 23:14
Es que es passen un pel, no?
Jo estic provant simyo.es que funciona amb Orange i n'estic molt content. I tu, amb que vas?

Anònim ha dit...

Facebook
Joan Font el 14 juny a les 22:38
vaig amb el de la feina. Vodafone, però ara ens canvien a Movistar...

Jordi O ha dit...

Després de 4 mesos, finalment Telefònica em diu, que Nokia no els hi dona els codis adequats. M'ofereixen dues alternatives: enviar el telefon a Madrid, o que jo em cuidi de alliberar-lo i que ells em faran un reintegrament de 20€. A data d'avui, la transferència ha estat fet efectiva.

Naturalment el telefon no es pot alliberar per que qui l'ha bloquejat es l'operador i no Nokia.

M'oblido de alliberar-lo... i m'ho apunto per la propera!