divendres, 27 de novembre del 2009

Document E12-L17

Estudi del Impacte Mediambiental de la N230 al seu pas per Vielha i Mijaran

Retalls del document del estudi informatiu i d'impacte mediambiental E12-L-17 sota la direcció de Juan Antonio Romero Lacasa i Rafael Argüelles Pintos i preparat per les consultories Gessing i ATJ Consultors.
El titular es la Secretaria de Estado de Infraestructuras.

Podeu baixar tot el document clicant aquí.

Tenim un grup de suport al Facebook, Salvem Casau de la N230, apuntat-hi!



En colr blau, hi ha representats els Corredors per on seria possible fer passar la nova carretera. Si observem les alternatives proposades per la nova carretera al seu pas per Casau, ho podem comprovar en el document de les variants, es fa passar per l'est, es a dir per sota del poble de Casau. Una clara contradicció.


Detall del camins històrics entre pobles i de muntanya. La nova carretera farà desaparèixer aquests camins, que encara es fan servir avui en dia. En el millor dels casos es conservara el seu pas per sota de la nova infraestructura.


Detall de la carretera al seu pas per Casau. Aquí passa per el costat est del poble. Si observem el corredors proposats per fer passar la variant de la carretera al seu pas per Casau, podem comprovar en el primer document, que es proposa passar per l'oest, es a dir per damunt del poble, mentre que en aquest es fa passar per l'est. Novament una clara contradicció.


Distribució del transit per les carreteres de l'Aran. En aquest document es pot comprovar que tot i fer la variant de la N230 per l'oest de Vielha, seguirà havent un tràfic molt important en direcció al Naut Aran que aquesta variant no resolt.