ELS TREBALLADORS DE TV3,
ALS CIUTADANS DE CATALUNYA,
PROPIETARIS DE TV3:
#SalvemTV3
En els darrers anys els treballadors de TV3 ens hem abaixat el sou voluntàriament per fer de TV3 una empresa més competitiva i pel bé del país. Però no podem tornar-ho a fer simplement per alimentar un grup privat.
La direcció actual de la CCMA té previst concedir en un futur proper al Grup Godó la gestió de la publicitat de TV3. Això suposaria per a TV3 perdre uns ingressos que estarien entre els 17 i els 25 milions d’euros l’any.
Si la cessió de la gestió de la publicitat de TV3 al Grup Godó es consuma, els ingressos de TV3 estarien any rere any per sota de les previsions i es tornaria a intentar rebaixar sous en un cercle viciós que aniria empetitint TV3.
Quan s’entra en una espiral de baixada és molt difícil invertir la tendència:
- menys Publicitat és menys Pressupost, menys Producció, menys Audiència, menys Publicitat.
- menys Pressupost és més Retallades, menys Motivació, menys Rendiment, menys Producció, menys Audiència, menys Publicitat.
Necessitem confiar en un projecte empresarial de futur per a TV3 i Catalunya Ràdio, i la situació actual és d’extrema desconfiança per la malversació de diners en la gestió del servei públic de Televisió de Catalunya.
Per això, els treballadors de TV3 reunits de forma urgent davant la gravetat i la urgència de la situació, alertem els ciutadans de Catalunya, única propietària de TV3, perquè es defensi d’una opaca operació empresarial privada que pot destrossar el patrimoni amb que durant dècades la població s’ha dotat.
Sant Joan Despí, 7 de març del 2014
___________________________________________
IMPACTE ECONÒMIC PER A TV3 DEL FET QUE LA CCMA CEDEIXI LA GESTIÓ DE LA SEVA PUBLICITATAL GRUP GODÓ.
TV3 PODRIA DEIXAR D’INGRESSAR ENTRE 17 I 25 MILIONS L’ANY. LA CONCESSIÓ ES PODRIA ALLARGAR FINS AL 2019, AMB UNES PÈRDUES TOTALS QUE PODRIEN ARRIBAR ALS 150 MILIONS.
LES PÈRDUES PER A TV3 SERIEN BÀSICAMENT PER TRES CONCEPTES:
1. Per la concessió: 16 milions.
El concessionari, Godó, s’emportaria un mínim de 16M€ en 3 anys (6 anys si hi hagués pròrroga), és a dir, 5,3 anuals, o 2,6 si es prorrogués la concessió.
2. Per la comercialització en paquet: 8-10 milions.
Godó comercialitzaria la publicitat de TV3 en paquets conjunts TV3+8TV. Com a conseqüència, si una empresa té 10M€ per invertir en publicitat a Catalunya i els vol invertir a TV3, n’acabaria invertint aproximadament 8 a TV3 i 2 a 8TV. Això suposaria una pèrdua addicional per a TV3 d’uns altres 8-10M€.
3. Per espionatge industrial: 7-10 milions.
Com que 8TV tindria les graelles de programació de TV3 amb molta antelació, podria planificar una forta contraprogramació. Això podria fer perdre a TV3 uns 2-3 punts d’audiència i, com a conseqüència, TV3 perdria el lideratge a Catalunya i passaria a ocupar la tercera posició, darrere de Tele5 i d’Antena3. Això implicaria noves pèrdues d’ingressos publicitaris, en aquest cas, doble: pèrdues per tenir menys audiència, i més pèrdues per perdre el lideratge. Això podria suposar per a TV3 la pèrdua addicional d’uns 7-10M€ més.
En total, TV3 perdria entre 17 i 25 milions l’any.
Les pèrdues totals d’ingressos publicitaris de TV3 per l’externalització de comercial seria entre 17 i 25 milions l’any, entre 2014 i 2016, que en cas de pròrroga s’allargaria fins al 2019, amb unes pèrdues totals que podrien arribar als 150 milions.Aquestes pèrdues serien al marge que l’evolució del mercat publicitari impulsi a l’alça o a la baixa la facturació global.
Impacte del fet que TV3 deixi d’ingressar 17-25 milions l’any.
Els milions que TV3 deixés d’ingressar per via publicitària difícilment es compensarien amb una subvenció pública més gran. Probablement s’intentaria eixugar el dèficit que es generaria retallant novament la massa salarial de TV3 i de Catalunya Ràdio. Com a conseqüència, TV3 podria entrar en un cercle viciós que l’aniria empetitint com a empresa, amb constants pèrdues de quota de mercat i d’ingressos. Cal tenir present que el pressupost de la CCMA de 2011 era un 50% superior al de 2014.
A causa de la mida del mercat català, la dinàmica de seguir empetitint TV3 portaria, segons els especialistes, a un model català basat en dues televisions petites (una de pública i una de privada) en lloc d’una de gran, potent i pública, com tenen tots els països europeus de mida similar a Catalunya.
Millores en la gestió?
L’estructura del mercat publicitari impossibilita que el Grup Godó millori la gestió publicitària de TV3.
Hi ha televisions que han externalitzat la gestió de la publicitat i els ha sortit a compte. Això pot passar si la gestió de la publicitat la porta una empresa que té una major quota de mercat i gestiona un paquet de publicitat més gran, i, per tant, pot obtenir proporcionalment més ingressos. En aquest cas, tots hi guanyen. Aquest no és el cas del Grup Godó.
El mercat publicitari audiovisual espanyol el monopolitzen des del 2010 dos grans grups: Mediaset (Telecinco, Cuatro, etc) i A3Media (Antena3, la Sexta, etc). Conjuntament tenen un 56% de l’audiència, però aconsegueixen prop d’un 90% de la contractació publicitària, per la venda per paquets a l’engròs. Aconsegueixen una ràtio de publicitat/audiència de l’1,60 mentre que la resta de grups no arriben al 0,30.
TV3 és el tercer grup mediàtic espanyol, amb una ràtio d’un 1,02 molt per sobre que la resta de grups, tret dels dos grans. Només els dos grans grups tenen capacitat per aconseguir millorar els resultats comercials de TV3, però no es poden presentar al concurs per gestionar la publicitat de TV3 perquè Mediaset i A3Media ja tenen tota la quota publicitària que els permet la llei.
Malgrat tot, el concurs d’externalització del Departament Comercial de TV3 tira endavant amb dues ofertes: una del Grup Godó i una altra del Grup Zeta (El Periódico). Cap d’aquestes empreses té la capacitat ni l’experiència per fer-ho millor que TV3, més aviat al contrari. Tot indica que Zeta s’ha presentat només per fer un favor a CiU o per dificultar les coses al Grup Godó.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada